JUDr. Vít Fiala – jazzový hudebník – kontrabasista, baskytarista a hudební skladatel. Vystudoval právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. V hudbě je v podstatě samoukem.
Nejprve byl členem Kladenského dixielandu, působil také v orchestru Lubora (Bory) Kříže, divadle Quo Vadis, Miniaturním kabaretu Eduarda Pergnera v pražské kavárně Luxor a Československém státním souboru písní a tanců. Od roku 1975 vykonává svobodné povolání hudebníka a hudebního skladatele a od téhož roku se stává též členem Tria Bory Kříže, zameřujícího se na interpretaci swingu a moderního jazzového mainstreamu. Vystupoval s řadou jazzových souborů, spolupracoval s předními osobnostmi hudební oblasti – např. Janou Koubkovou, Evou Pilarovou, Hanou Hegerovou, Vlastou Průchovou, Ferdinandem Havlíkem, Irenou Budweiserovou, Petrem Maláskem atd.
Skladatelsky se zaměřuje především na oblast jazzu, ale zabývá se i scénickou hudbou. Je autorem mnoha skladeb s jazzovou tematikou – např. Suity pro saxofonový kvartet History of Jazz, instrumentoval jazzovou operu George Gershwina Porgy a Bess. V minulosti získal několik ocenění v hudebních soutěžích-např. r 1979 získal první cenu v rozhlasové Žatvě za zpracování dělnického a hornického folklóru Kladenska, jako hudební skladatel obdržel dvakrát druhou cenu v soutěži Pionýrská nota a první cenu v soutěži O dětskou píseň Mladá Boleslav roku 1989.
Aranžoval a natočil ústřední melodii k filmu Želary (nominovanému na Oscara v roce 2004). Nakladatelství Muzikus vyšly jeho publikace jak se dělá jazz (1996) a Aranžérem a skladatelem snadno a rychle (1997).
V současné době spolupracuje s předními jazzovými hudebníky a zpěváky-mj. Jiří Růžička, Radim Linhart, Svatopluk Košvanec, Eva Pilarová, Lee Andrew Davison, Věra Křížková atd.
Co na světě mám rád - Baskytara
Koncert o čtyřech kapitolách - Kontrabas
Osvobozené divadlo Semafor - Baskytara
Černá kočka - Bílý pes - kontrabas
Devatenáct tváří jazzu - kontrabas
Poslední štace - kontrabas